Bloggfrustration!

0kommentarer

Såååå många gånger har jag tänkt skriva inlägg i bloggen denna sommar men det har inte blivit av. Och ju längre man väntar desto mer prestationsångest får man. "Nu när det var så hääär länge sedan jag skrev så måste jag ju verkligen skriva något riktigt intressant :S". Ska försöka sluta tänka så och bara sätta mig ner och skriva precis det som jag känner för här och nu!

 

Men allvarligt, vart tog sommaren vägen? Den kom som en stormvind i mitten av augusti och försvann en vecka efter! JAG HINNER INTE MED! VÄNTA PÅ MIG! Okej då, sommaren var kort men jag kan faktiskt inte låta bli att längta och se fram emot den vackra, färgsprakande hösten! Speciellt när jag får njuta av den vid Kullasjön i vårt fina hus. Jag har faktiskt redan tjuvstartat hösten och tänder ljus för fullt! Det är så rofyllande och hemtrevligt.

Se bara vad några ljus kan göra för att få den perfekta mysstämningen! Vårt uterum nu ikväll!

Jag kan bara föreställa mig hur vackert det kommer bli runt Kullasjön när alla lövträd börjar skifta i olika varma färger. Sjön är omgiven av tallar och en del granar men precis vid strandkanten runt hela sjön står det björkar, rönnar och andra lövträd som kommer förvandla det gröna och vattnets mörker till ett färgsprakande skådespeleri.

 

Vi har precis haft Malin och Jonas på besök. Marcus kom hem med många, många laxöringar efter fjällenturen i helgen så vi behövde hjälp att äta upp lite :) Det blev panerade laxöringfiléer, potatismos, öringsromsås och en god sallad (allt plockat från trädgården).

De passade på att slappa en stund innan middagen serverades! Men det var faktiskt EFTER att de hjälpt till med dukning och skalning av potatis :)

För första gånger sedan jag och Marcus blev ett par kunde vi tillsammans samsas i köket. Sensation!

Såhär blev resultatet! Magi i munnen!

 

Ett litet baktips såhär på kvällskvisten! Det är mycket smart och praktiskt att frysa jäst (röd som blå). Kom bara ihåg att lägga ner den i bunken innan den tinat, annars blir det rätt geggigt!

Kommentera

Publiceras ej