Jag vet...man blir lite besatt av magar, bebisar m.m. när man är gravid och för den som inte är i samma stadie i livet kan det säkert kännas tråkigt och totalt ointressant. Men för en själv så är det härlig att få gotta sig i! Gravid är man ju ändå rätt kort stund i sitt långa liv så kan man njuta så borde man verkligen göra det. Bara att jag för första gången sen innan tonåren inte behöver tänka på att dra in magen är helt underbart!
 
Vi gjorde nyligen en resa till Mexico. Två veckor all inclusive i Puerto Morelos, bara jag, Marcus och magen! Under resan kunde jag verkligen njuta av att vara gravid. Självklart finns ju många av symptomen där till och från, svullna ben, tröttheten, jättehungrig, inte sugen på någonting alls, ryggont osv. men i det stora hela gick resan jättebra och som sagt jag njöt!
 
Graviditeten är ju helt individuell, ingen är den andra lik. Därför har jag svårt för när andra kommenterar hur man borde känna och inte känna. Mår man piss och har det jättetufft så borde man inte behöva höra att "du ska ändå vara glad, du som faktiskt kan bli gravid". Eller om man mår superbra genom hela perioden så kan kommentarer komma "vänta du bara, snart släpper helvetet lös". Alla kvinnor upplever den olika och mår olika och det är helt okej! Det kommer alltid finnas kvinnor som har det värre och som har det bättre men det betyder inte att man inte får lov att känna.
 
Alla ni gravida där ute: Njut om ni kan eller försök ta er igenom så gott det går! Alla sätt är okej!
 
Jag själv har nog haft en ganska normal graviditet. Första månaderna var jobbiga, extrem trötthet, lite illamående, en del ryggont och konstig matlust. I andra trimestern har det vänt och jag mår mycket bättre, som innan jag var gravid. Därför kommer jag verkligen passa på att njuta av de här sista månaderna! Puta med magen, röra mig lagomt mycket, klä mig i fina gravidklänningar och unna mig sömn, restaurangbesök och att se på film/serier.
 
 
 
gravid, graviditet, gravidmage, mexico, vecka25,
Medan jag legat däckad i feber och en nedrig bihåleinflammation så har jag också gått och blivit FASTER! Det känns som en febrig dröm och alldeles overkligt. Nu vill jag bara att det ska bli påsk så jag får åka hem och träffa honom! Hur ska jag kunna vänta så länge?






Måste bara få tipsa om detta genialiska initiativ!
 
Kolla in denna superidé: http://www.minfarm.se/
 

"MinFarm ger konsumenter och bönder chansen att skapa ett lokalt, säsongsanpassat och hållbart livsmedelsnätverk tillsammans. Vi samlar ihop ett kollektiv av jordbrukare och presenterar dem och deras varor på vår onlinegårds-butik, där du som kund kan lägga din beställning. Under sommaren har du möjlighet att stifta närmare bekantskap med bönderna genom gårdsbesök samt uppdateringar genom nyhetsbrev. När råvarorna är redo möter du upp bonden på en central belägen upphämtningsplats.

När du handlar genom MinFarm får du tillgång till äkta råvaror som du vet precis varifrån de kommer och du kan försäkra dig om att du stöttar lokala bönder, hållbar odling, god djurhållning och ett levande svenskt jordbruk.

April 2014 lanserar vi tjänsten tillsammans med gårdar i Jämtland och Västerbotten."

 

Så passa på redan idag och ställ dig i kö! Var med och påverka till en bättre värld och en ljusare framtid.