Nu har änderna hittat till våran brygga igen! Härom dagen så kom denna fina mamman med sina nio underbara bebisar. Mitt hjärta dör lite grann och jag kan sitta och titta på dem i timmar. Jag tror inte jag är ensam om att mata dem här runt sjön :)
 En annan hona ligger utanför men får inte komma nära.
 
Ungarna håller sig oftast tätt intill sin mamma.
 
Som en dröm.
 
Gott med fullkornsbröd.
 
Fiskarna har snabbt räknat ut att det är vid änderna man får mat.
 
De är så söta att man inte riktigt vet vad man ska ta sig till.
 
 
 

Livet i Kulla är som vanligt helt fantastiskt!
 
Femkattagården, Hem, Kullsjön, Lantligt, Piparböle, På landet, djur, djurliv, fridfullt, livsnjutning, sjö, änder,

Igår gick årets sista Vårrus, i Östersund. Det är med blandade känslor som jag nu beger mig mot Umeå och nya utmaningar. Det ska bli skönt att få vara på en och samma plats och inte behöva bo i en resväska längre. Men det är urtråkigt att skiljas från världens bästa turnégäng. Jag har haft så fantastiskt roligt under denna turné och det är mycket tack vare min alldeles underbara kollega Lydia! Hon har förgyllt hela Vårruset och vi har jobbat så bra ihop. Nu ska jag bara försöka få henne att flytta upp till Umeå :)

Lotta, Josefina, Stefan, Emil, Jocke, Johan, Blossom, Benke, Andreas, Chrille, Lena, Lena, Cattis, Calle, K-P, Carro, Joel, Linda, Karin, Emelie, Hanan, Eddie, Jimmy, Håkan, Janne m.fl. har alla bidragit med god stämning och bra kvällar!

Här är lite bilder från turnén:

Vi började i ett kallt Malmö! 

Vi fick äran att jobba tillsammans med Lindt, inte helt fel.

Jag och Lydia hjälpte såklart grabbarna när det blev för tungt för dem ;)

 

Lite dans piggar alltid upp, gärna Gangnam style. 

 Världens längsta biljardmatch stod jag, Emil, Jossan och Joel för.

Många timmar i solen.  

Vi lyxade till det med lite bubbel i Örebro. 

Världens bästa Lotta såg till att allt dokumenterades. 

Härligt med hotellivet, fina rum, god frukost och oftast bra service. 

 Ett försök att mjuka upp Jocke :)

Mysigt häng i Gävle. 

 En av höjdpunkterna på turnén var när Johan tog pianot i besittning och bjöd på ren magi!

 Johan fyllde år och det firade vi med en godiskaktus!

Kuddkrig är roligt. 

Dans bakom tälten. 

Snygga som vanligt. 

Lindt stod för chokladen, vi stod för underhållningen. 

 Många bra bilder togs i vårt tält.

Härliga middagar med bästa gänget. 

Lite spex. 

Emil är en riktig klippa att luta sig mot. 

Alltid glada miner av dessa underbara. 

 Såååååå roligt jag har haft med denna tjej, går inte att beskriva med ord.

 Förstärkning i tältet av Lydias Andy.

 Man måste checka in och instragramma överallt.

 Jo just ja, vi jobbade ju lite grann också ;)

Dreamteam i tältet! 

I Örebro drog vi ut på Satin och dansade ihjäl oss hela natten. 

Älskade Lydia, vad jag kommer sakna dig!!!!!



Tack för en underbar turné och hoppas vi ses allihopa nästa år igen!

Idag är all deppighet som bortblåst! All den ångest jag kände igår har byts ut av glädje och lycka. Tack vare att jag har mina nära omkring mig att prata med så tar jag mig alltid ur det jobbiga.

Jag har fått så mycket gjort idag och bara gått runt och smålett hela tiden. Att gråta ut och prata ut är bästa medicinen för mig.

Imorgon drar jag till Östersund för att hälsa på min kära moster och älskade kusin men först myskväll med min kära!

Jag är så trött på alla människor och alla böcker och tidningar som skriver: "Välj hur du ska må", "Du kan själv bestämma om du ska vara ledsen eller glad", "Tänk bort det ledsna och bli glad" osv.

Jag vill bara skrika "LÅT MIG MÅ SOM JAG MÅR!!!!" Jag vill inte tvinga fram känslor som jag egentligen inte har eller tvinga bort sådant som jag faktiskt känner. Vad händer isåfall med det ledsna, arga och deppiga? För mig lagras det på hög och kommer som en explosion senare.

Jag har så länge jag kan minnas försökt förtränga och "tänka" bort de arga och ledsna känslorna men ständigt misslyckats. Vilket gjort att jag mått ännu sämre och till och med känt mig psykiskt sjuk många gånger (alla andra verkar ju klara av att tänka bort det dumma).

Min mamma har insett att det inte riktigt fungerar att lura bort ledsamhet så hon är nog den enda som faktiskt förstått att jag måste låta mig själv må dåligt då och då! Hennes ord har hjälp mig mycket, "Var inte rädd för att vara ledsen, låt det komma och våga gråta ut, det blir alltid bättre sen." Kloka ord från en mycket klok kvinna!

I tv-programmet "Jakten på lyckan" med Hanna Hellqvist tar de upp forskning som visar på att vi bara styr över en viss del av våra känslor. Alltså så kan vi inte alltid rå för hur vi känner. Detta kan säkert variera från person till person men för mig verkar det stämma rätt bra. Hormoner t ex styr nog mycket mer än vad många tror och det kan man inte göra så mycket åt.

Vi är ju skapade med alla olika känslor; ledsamhet, glädje, ilska, lycka m.fl. Så varför ska vi då försöka tränga bort vissa av dem?

Jag mår generellt bättre när jag får möjlighet att bara låta känslorna komma. Ibland har man inte någon anledning att vara ledsen men man är det ändå. Vissa dagar är man hur lycklig som helst och vet heller inte riktigt varför. Det är som sagt mycket vi inte kan styra över, så lägg energin på något annat än att försöka stänga av vad du känner!

Det viktigaste jag har att jobba med är inte att förtrycka mina känslor utan att inte låta dem gå ut över fel personer eller över någon alls för den delen. Att berätta att man har en "låg" dag och därför kanske inte är sitt vanliga glada jag brukar hjälpa och då får man oftast förståelse av andra!

Igår och idag har varit sådana deppiga dagar för mig, jag vet inte varför och jag har ingen anledning att vara ledsen. Men det enda jag vill är att skrika, gråta och slå sönder något! Självklart kan jag ju skärpa mig om jag har andra i min närhet men jag är verkligen inte på topp och det märka nog utåt.

Jag tror att det för mig handlar mycket om balans. För att kunna vara den där glada, spralliga, positiva och energiska Lina som de flesta känner mig som så måste jag då och då ha mina "downs", få vara nere och ledsen och ibland arg. Och jag är hellre så än lite småsur och bitter hela tiden.

Jag hoppas bara att människor i min närhet även kan acceptera mig då och kanske finnas där lite extra just när jag har mina svackor!

Nuuuu var det länge sen jag skrev! Bloggen har verkligen fått ligga på hyllan ett tag men ska försöka ta tag i den igen. Som vanligt är mitt liv i full gång och det händer saker hela tiden.

Jag är just nu ute på Vår Ruset med Falkenbergslax. Som tidigare år är det ett helt fantastiskt gäng som åker runt i Sverige, från Malmö i söder till Luleå i norr. Vi har haft fint väder och jag har äran att få jobba tillsammans med världens finaste Lydia! Vi är ett grymt team och hela turnén har gått så bra.

Våren har kommit till hela Sverige och speciellt i Umeå där vi haft över 20 grader och sol under hela maj. Varje helg jag kommit hem till huset har det känts som en dröm! Det är så vackert och allt växer och gror i trädgården.

Vi har hunnit åka upp till Vittangi, tömt ett helt hem i Bjurholm, firat Björn som fyllt 40 år, jag har varit i Ilsbo hos mamma och pappa, haft många över på besök, umgåtts med bästa grannarna, blivit bjudna på mycket mat och mycket fika av bästa grannarna, varit på ettårskalas, sett på brännbolls VM, planterat en massa på gården och lekt i skogen!

Ska försöka sammanfatta med lite bilder!