Helgen i Öreälven!

1kommentarer

När jag fyllde år i juli så fick jag en paddlingsfärd med övernattning längs Öreälven, av min kära Marcus. Nu i helgen var det dags att plocka ut presenten. Marcus hade lyckats få ihop 12 personer som ville haka på och paddla.
 
Jag, Marcus, Louise, Viktor, Nora, Josef, Andreas, Emil, Carina, Johan, Ann-Cha, Patrik, Lotta och Stefan. Vilket gäng alltså!!! För bra för att vara sant :)
 
Så i lördags bar det av. Vi möttes upp i Agnäs för att lämna några bilar. Sedan åkte vi till Bjurholm där vi lämnade resten av bilarna och hyrde kanoterna. 200 kr per person för kanot och övernattning, otroligt bra pris. Vi gjorde några stopp för lunch och fika längs älven. Väl framme i Petnäset (där kåtan låg) hittade vi ett gigantiskt sandtag där vi hoppade och lekte innan det var dags för middag.
 
Natten blev lång, i alla fall för min del. Vi satt uppe länge och berättade historier för varandra och sedan när det var dags att sova så hade några redan somnat och snarkade för fullt. Jag somnade nog inte förrän närmare kl 06.00. Därav blev söndagen rätt slitsam men nog så mysig för det. Helt vaken blev jag nog inte förrän vi kommit hem och jag, Marcus, Louise och Viktor gav oss ut på äventyr runt om i Kulla.
 
Här kommer några bildbevis från den magiska färden som jag starkt kan rekommendera!
 
 
 
Louise var superduperpeppad!
 
Jag och Marcus tog täten, med Emil och Carina hack i häl!
 
 
Det blev en del fiskande!
 
 
Och fikande!
 
 
Såhär glad blir man av att paddla!
 
 
Öl- och kaffepaus!
 
 
Finaste Nora och Josef!
 
 
Kärlek på bron!
 
 
Andreas fick första fångsten, en gädda!
 
 
Vissa hade det gött!
 
 
Lunch i solen!
 
 
Nora kidnappade min kamera :)
 
 
Och duktig var hon dessutom!
 
 
Magiskt!
 
 
Framme vid kåtan vid det stora sandtaget!
 
 
Viktor vågade hoppa!
 
 
Även jag!
 
 
Och Andreas var värst!
 
 
 
Som sagt!
 
 
Sedan bjöds det på middag!
 
 
Något kyligare på kvällen så mössan åkte på. 
 
 
Alla samlades kring lägerelden!
 
 
I väntan på mat!
 
 
Inne i kåtan på natten! Riktig mysstämning med kaminen igång hela natten. Tack Louise för det!
 
 
Eldvakten kunde inte riktigt slita sig!
 
 
Det var inte bara jag som sovit dåligt.
 
 
Helt vindstilla!
 
 
 
 
 
Efter frukost gjorde vi oss klara för avfärd mot Agnäs!
 
 
 
 


TACK ÄLSKADE FÖR ATT DU ORDNADE DENNA HELG ÅT MIG!
Och tack alla ni som var med :) utan er hade det ju inte blivit lika roligt!
 
 
 
 

1 kommentarer

Maria

13 May 2013 14:17

Hej jag håller på att göra ett examensprojekt i interaktionsdesign där jag försöker göra det lättare att hitta aktiviteter här i närområdet. Och undra om jag kan använda några av dina bilder från ert besök vid öreälven. De bilderna kommer att vara som en del i ett gränssnitt i sådana fall och kommer att visas på en utställning. Jag kan maila de bilder som jag funderade på eller kan annars se till att jag bara använder bilder där ansikten inte syns tydligt. vore super om det går bra. Mvh Maria

Svar: Hej Maria! Jag är hemskt ledsen för mitt sena svar. Tog en liten paus från bloggandet och missade nya kommentarer. Om du fortfarande är intresserad så går det bra att låna några av bilderna men vore isåfall bra om mitt namn på något sätt stod med vid bilderna :) Hoppas jag inte är för sent ute, känner mig hedrad som blir tillfrågad :)
MVH /Lina.
Lina Wicksell

Kommentera

Publiceras ej