Julkortsmani!

0kommentarer

Varje år innan jul kör jag igång med mitt julkortsrace. Då är dessa punkter ett faktum:
 
  • Jag börjar samla material för julkorten redan i januari.
  • Jag har alltid höga ambitioner att få iväg korten innan postens rekommenderade datum (men lyckas aldrig).
  • Jag tar alltid upp minst ett helt bord med allt mitt pyssel.
  • Jag gör i princip ALLT från scratch på julkorten.
  • Varje år tillkommer det flera personer som jag vill skicka julkort till men det är sällan det faller bort någon (alltså ökar antalet julkort markant för varje år som går).
  • Jag lägger ner mellan 10-20 minuter på varje julkort (det blir en himla massa minuter varje år).
  • Jag får aldrig iväg julkorten före den 20:e december, en del skickas tillochmed efter julafton (bättre sent än aldrig).
  • Jag skicka julkort till de som hjälpt, ställt upp för mig och varit min vän under året som gått
  • Jag blir ofta så nöjd med julkorten att jag har svårt att skicka iväg dem.
  • När jag väl fått iväg dem känner jag en lättnad men också tomhet och saknad eftersom det kommer dröja ett helt år till nästa gång jag får göra julkort.
Julkortsgörande är som terapi för mig!
 
Såhär ser det alltid ut!
 
Koncentrationen på hög nivå.
 
Några färdiga.
 
 

Kommentera

Publiceras ej