Det stora steget

1kommentarer

Jag har länge tänkt att jag ska börja blogga men hittills har det mest skapat prestationsångest hos mig. Ändå har jag saknat att ha någonstans att få skriva av mig. Nu är det i alla fall dags! Trots att jag inte kan en massa koder och allt det där tekniska så kör jag igång, jag vill inte att det ska vara ett hinder. I slutändan hoppas jag att det är det jag skriver som ska vara intressant och inte hur min blogg ser ut :)

Så vad kommer jag blogga om då? Jag hade som plan att jag skulle nischa mig men jag har så mycket att skriva om så det går inte. Jag gör väl som alla andra och skriver om ”mitt liv”. Fast iofs så är ju mitt liv ändå lite nischat, jag lever ju inte exakt som någon annan. Förhoppningsvis kommer jag ta upp en del viktiga frågor och hoppas att jag kan få andra att tänka till. Ämnen som står mig varmt om hjärtat är ”djurens rätt” och ”jämställdhet mellan människor”.

Jag kommer skriva om:

 

  • min familj och mina vänner
  • vårt nyinköpta hus och allt som hör därtill

 

  • om mina intressen som handlar mest om träning, djur, natur, matlagning, bakning, pysslande, musik och välmående.
  • mitt företag
  • mina drömmar och funderingar på livet

 

Jag kommer i min blogg vara väldigt ärlig med vem jag är, vad jag känner och gör. Då jag stenhårt tror på ärlighet framför allt så kommer det nog ganska naturligt för mig att även vara ärlig när jag bloggar. På så sätt kanske en del kan känna igen sig i mycket och förhoppningsvis stärka deras självbild på ett positivt sätt.

Jag vill inte blogga för att uppröra människor men absolut få folk att tänka till och gärna sätta igång en och annan tanke. Jag kommer mestadels utgå från mina egna erfarenheter så i mycket jag skriver finns det nog inget rätt och fel men hjärtligt välkomna att diskutera i min blogg.

1 kommentarer

Carin

20 Feb 2012 23:06

Vad roligt!:) kul att du har kommit igång! Kraaam*

Kommentera

Publiceras ej