Tre nätter och en himla massa flyttande

2kommentarer

I tre hela nätter har vi nu sovit i vårt nya hem (vi bor dock i det lilla huset, tills vi gjort allt klart i det större huset). Trots att vi har packat, flyttat, städat, burit, släpat, monterat ner, pusslat, kört, stressat osv. så har jag så extremt mycket energi. Redan efter första natten kände jag stor skillnad. Jag vaknade upp som en ny människa! Eller kanske den Lina som jag lite på slutet tappat en aning men nu är hon tillbaka "SuperLina" :) Det är i alla fall så jag känner mig. Att få vakna och det första man ser är blå himmel bakom snöstänkta träd, att få lägga sig på natten och se stjärnhimlen genom fönstret, att gå ut på en promenad och upptäcka ett skidspår ca 100 meter från huset, att öppna dörren och ta ett djupt andetag av frisk, ren luft...finns det något bättre? Jag är salig, i extas, kär och har aldrig mått bättre! Alla borde flytta till hus och få känna detta, det är magiskt!

-

Jaja nu tänker ni säker "shit lugna ner dig, så märkvärdigt är det väl inte", inte? Testa så får ni se ;)

-

Oron och den lilla ångestattacken jag fick första dagen i huset är som bortblåsta. Självklart förstår jag ju att livet på landet inte alltid kommer vara en dans på rosor och det ska det inte heller vara. Jag kommer ändå njuta av varenda sekund och mitt liv kommer bli så mycket rikare framöver. Nu gäller det bara att lura ut alla våra fina vänner så att de också får ta del av det här. Ni är varmt välkomna att hälsa på när som helst, dörren står alltid öppen och antagligen finns det bullar i frysen att ta fram och värma ;)

-

Till helgen kommer mamma, pappa och systeryster och hälsar på. Det ska bli fantastiskt att få visa dem vårat nya ställe. Se bara hur vädret blir till helgen:

 

 

Det enda jag kan säga som avslutning på detta inlägg är:

JAG ÄR HEMMA!!!

2 kommentarer

Nina

27 Feb 2012 22:13

Å, vad underbart att känna så! Jag flyttade också till hus i maj förra året och då hade vi totalrenoverat i ett år. Innan vi flyttade in var det en hel massa ångest och oro över vad vi gjort och allt som behövde fixas. Men nu är jag så himla lycklig över min lilla by, människorna och naturen. Och luften! Förstår precis vad du menar=)

Anonym

29 Feb 2012 08:21

Åh vad härligt det låter! :) och vilket plus att skifspåtet låg så nära! Vad bra att allt känns bra, ska bli kul att hälsa på er framöver! Kraaam

Kommentera

Publiceras ej