Vintern rasat...

0kommentarer

Nu har vintern rasat. Utanför vårat burspråk. Den underbara utsikten över sjön får vi nog klara oss utan ett tag framöver. I onsdagskväll började "jordbävningen", det är i alla fall så det låter när snön rasar. Läskigt men samtidigt rätt mäktigt. Jag anar att våran tomt snart kommer förvandlas till ytterligare en liten sjö om det fortsätter tina i den här takten. Om det fryser på nu så borde det gå att åka skidor på skaren, vore ju perfekt tajmat till helgen då familjen kommer på besök.
-
Det är farligt att vi trivs så bra i det lilla huset. Det gör att vi inte orkar sätta igång med renoveringen av det stora. Jag hoppas vi kommer göra ett ryck i helgen. Det är verkligen svårt att få något gjort när man jobbar hela dagarna och sedan ska försöka hinna med och träna eller handla efter jobbet. Det kan nog alla husägare hålla med om.
Igår handlade vi på Kvantum och de sålda färska jordgubbar för 9.00 kr /asken! Jag köpte fem. Sedan frossade vi i jordgubbar till kvällens Skip-bo-match. Jag med socker och grädde och Marcus med socker och mjölk. Även om de inte är exakt lika söta som på sommaren så kändes det otroligt lyxigt att få en lite försmak av vad som komma skall.
-
För de som inte läser min blogg på www.linastur.se så måste jag ju berätta att tv-programmet PLUS från SVT var och filmade i butiken i onsdags. De håller på med ett reportage om hur man ska sälja sina begagnade saker för att få ut så mycket som möjligt. De lämnade en del saker som jag nu fått tio dagar på mig att försöka sälja, antingen i butiken, på blocket eller tradera. På skärtorsdagen kommer programmet sändas.
-
Nu ska jag återgå till lite plockande i butiken.

Kommentera

Publiceras ej