Hemma är alltid hemma!

3kommentarer

Förra veckan var jag hemma i Ilsbo några dagar. Jag åkte ner på söndagen och åkte sedan upp igen på torsdagen.
 
Det är så underligt det där med hem. Jag åkte "hem" och sedan när jag åkte därifrån så åkte jag också "hem". Jag undrar när det kommer ändras, om det någonsin gör det. Hur bra jag än trivs i Kulla så känns ju Ilsbo ändå mer som hemma hemma. Det är där jag skapats till den jag är.
 
Känslan av att åka hem till Ilsbo går inte att beskriva med ord! Det kan på många sätt vara frustrerande att återvända till sin barndom men jag har alltid en längtan dit.
 
Jag passade på att fota huset och omgivningen. Det krävs ibland att man tar bilder som man sedan sätter sig ner och betraktar, mer objektivt, för att verkligen se hur vackert och charmigt det är. Mamma och pappa har verkligen gjort ett bra jobb där hemma och jag inser mer och mer att jag är otroligt färgad av dem. Mycket här hemma i Kulla är "kopierat" från Ilsbo, även om det ändå ser helt olika ut.
 
Det är nog de små sakerna hemma som jag gillar allra bäst.
 
De mysiga frukostarna som varar ända till lunch.
 
Mammas och pappas fina små lappar som alltid ligger och väntar på bordet när man stiger upp.
 
Att det alltid står en blombukett på bordet, oavsett årstid!
 
Mammas fina arrangemang med grönsaker eller frukter i skålar runt omkring i köket.
 
Att man bara kan gå upp i skogen och plocka sig lite trattisar när andan faller på.

Missarna som ligger och latar sig överallt där det går.
 
Att man vare sig man vill det eller inte får agera hönsvakt. Släppa ut dem, kolla ägg och hålla koll så att ingen rovfågel dyker ner i hagen.
 
Får man tråkigt kan man alltid gå ut på logen och rota lite. Se bara vilka fynd man kan göra :)
 

Men sen är det ju så otroligt vackert hemma! Det kan man ju inte annat än att älska!
 
 
Älskade hus!
 
Vyn från köksfönstret.
 
Solens sista strålar som når trädgården.
 
De frodiga rabatterna som är alldeles lagom vilda och lagom kontrollerade.

De fantastiska åkrarna som breder ut sig nedanför huset.

Världens mysigaste kök.
 
Köket är absolut husets medelpunkt där alla umgås.
 
 
 
 
 
TV-rummet med soffa och fåtölj som mamma klätt om.
 
Biblioteket om man blir lässugen.
 
Gamla köket som numer är helt omgjort till mysrum.
 
Mamma och pappa lät installera en öppen spis.
 
 
 
Finrummet på övervåningen. 
 
Pappas arbetsrum.
 
Datorerna har tagit över huset och finns i var och varannat rum.
 
Våran fina loge, vy från balkongen.
 
Trädgården består av rosebuskar, pumphus, litet växthus, gigantiskt växthus (som pappar håller på att bygga) och en massa äppelträd.
 
Pappas lilla biodling som förser oss med honung året runt.
 
Jag kan inte klaga som har två så underbara hem att komma "hem" till.

3 kommentarer

Linnéa

17 Oct 2012 15:05

Åhh jag får såna fina minnen när jag ser dina bilder Lina. Helt underbart, nu började jag längta hem!

Svar: <3
Lina

Nora

17 Oct 2012 22:48

Vad mysigt det ser ut. Hyffsad idyll!

Svar: Det är mysigt! Man förstår det på riktigt först när man flyttat därifrån :)
Lina

Erika

31 Oct 2012 10:44

Det var alltid så mysigt där när jag var barn. Det var hemma hos er som jag för första gången i mitt liv fick uppleva en julgran med levandeljus.
Och Kalles härliga gammla fåtölj som man sjönk ner i.
Åhhhh...vad jag gillade den.

Kommentera

Publiceras ej