Kalla handen!

0kommentarer

Sen så länge jag kan minnas har jag ständigt haft kalla händer och fötter. Det är som att blodet aldrig tar sig dit ut. Jag är rätt så frusen av mig men trots att jag då och då får upp värmen i kroppen så är mina händer och fötter som isbitar. Det är också som att min termostat i kroppen inte riktigt fungerar som den ska. Antingen fryser jag och är iskall eller så känner jag mig överhettad och håller på att brinna upp. Jag har verkligen försökt komma på vad detta kan bero på. Stressar jag för mycket? Äter jag dåligt? Har jag för lite underhudsfett? Har jag något som stoppar blodcirkulationen i kroppen? Kanske sitter det något i ryggen? Har jag muskelknutar som stoppar upp blodet?
 
Jag tycker ju ändå att jag rör på mig ofta och är ständigt aktiv och det ska väl få igång blodcirkulationen?! Jag kan stå med händerna under varmt vatten länge men så fort jag tar bort dem och väntar några minuter är de som isbitar igen. Värst är det när jag sitter vid datorn, då stelnar nästan fingrarna.
 
Aja, jag blir inte klok på det men en sak är i alla fall säker; när jag bakar så blir mina händer varma! Det är det enda som verkar hjälpa. Hela kroppen sätts igång och då når det ända ut i fingrarna. Det kanske är därför Marcus älskar när jag bakar, för då slippar han två små isklumpar som söker sig in på hans hud! Eller så är det helt enkelt för att han älskar bullar.

Kommentera

Publiceras ej