Shuffle!

1kommentarer

Det är så kul med musikminnet! Tidigare när man inte kunde lyssna på cd-skivor i shuffle-läge så gick ju skivan rakt igenom och man lärde sig vilken låt som kom efter den andra. Och än idag när jag lyssnar på radio och någon "gammal goding" spelas så börjar jag efter låten automatiskt nynna på nästa spår på skivan.

Jag brände ofta egna skivor förut, med blandade låtar från höger och vänster. Det är främst dessa låtar som jag memorerat efter varandra. Jag kan själv bli förvånad när jag plötsligt börjar sjunga på någon sång efter en annan. Då får jag försöka leta i minnet och komma ihåg från vilken skiva det är från.

Fortfarande så spelar jag helst skivor rakt igenom, utan shuffle på (även om denna funktion kan vara bra om man vill ha lite mer "spänning" i sitt lyssnande). Däremot är jag missbrukare av Repeat-läget. Kan lätt glömma bort att jag har det på och så rullar skivan flera varv innan jag inser att jag börjar ledsna på låtarna.

Spotify är ju bara så fantastiskt! Speciellt hur enkelt det är att hitta ny musik, musik som liknar den man redan tycker om, musik som ens vänner gillar osv. Och just att man får tillgång till hela album så att man kan lyssna på dem rakt igenom!

Mitt starka tips om bra musik just nu är: Mark Knopfler med albumet Privateering, speciellt låten med samma namn (men för er som fortfarande inte lyssnat på hans förra album "Get lucky" får inte missa det heller).


1 kommentarer

Kristina

19 Oct 2012 20:27

Åh vad jag känner igen det där att man börjar nynna på "nästa" låt. Minns du den skivan du brände åt mig med "Forever young" på? När jag hör någon av låtarna från den skivan så börjar jag alltid lyssna på nästa...

Kommentera

Publiceras ej