Kullaskogen!

0kommentarer

Äntligen har jag haft tid att utforska området omkring vårt hus. Jag har gett mig ut i skogen och bara gått! Kullaskogen är full av små stigar som leder hit och dit. Tallheden gör det enkelt att ta sig fram överallt och det är så otroligt vackert! Häromdagen tog jag med mig bärplockare, hink, kaffetermos och rulltårta och vandrade iväg. Jag lät stigarna leda mig och jag hamnade på magiskt fina platser.
 
Det finns nog ingenting så rofyllande som att vandra i skogen!
 
Se själva!
 
 
Våran lilla skogsstig på andra sidan grusvägen!
 
 
Den kantas till en början av vackra rönnträd!
 
 
Ett gammalt sandtag som nu tagits över av mossa, tallar och svamp.
 
 
Magi!
 
 
Det är något speciellt med alla dessa tallar!
 
 
Stigar överallt!
 
 
Man känner sig rätt liten!
 
 
En ensam björk bland alla tallar.
 
 
 
 
 
Blåbär finns det gott om.
 
 
Och även lingon.

 
Min favoritglänta!
 
 
Fick ihop nästan 5 liter lingon. 

 
Kaffepaus är obligatoriskt.
 
 
Och gärna en liten vilostund.
 
 
 
 
 
Av kaffe blir man pigg och får lite ny energi.
 
 
 

Apropå alla tallar så måste jag bara skriva ner en liten visa som min mormor lärt mig. En snapsvisa rättare sagt men ändå :)
 
Alla tallarna, alla tallarna, alla tallar stora små.
Alla tallarna, alla tallarna, ska vi koka brännvin på.
Alla tallarna, alla tallarna, från roten och till topp.
Alla tallarna, alla tallarna, dom ska vi dricka opp.
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej