Inspiration!

4kommentarer

I helgen var jag och Marcus och hälsade på Sara och Jonas i Övik. Superroligt att få hänga med dem och se hur de bor. Jag blev så otroligt inspirerad av deras inredning och hur fint de hade det hos sig. Så igår när jag inte behövde vara i butiken tog jag tillfället i akt och storstädade hela huset. Jag har nu äääääntligen fått ordning i både mitt och Marcus rum så att det faktiskt går att vara där inne. En liten sten har fallit av mitt bröst.
 
 
Med de rätta detaljerna så kommer vår apotekardisk fram på bästa sätt.
 
Den vita lilla byrån som tidigare stått i mitt rum passar superbra i hallen.
 
Såhär ser det ut när man stiger innanför dörren.
 
Mitt rum känns numer som en inspirationsfull plats.
 
Alla fina möbler som tidigare gömts under kläder och prylar syns och pryder sin plats. Det här sminkbordet har jag ärvt av min farmor och farfar. Den är så vacker att man inte kan sluta titta.
 
 
Jag hittade en fin silverskål att ha mina broscher i.
 
Jag har äntligen en ordentlig plats för min symaskin.
 
Den här gamla stolen har jag fyndat på auktion och den gör sig bra vid sybordet.
 
En hylla som tidigare varit undanstoppad blir perfekt för mina sytillbehör. I den fina kaffekvarnen har jag säkerhetsnålar.
 
En liten tavla om katter passar bra med klänningen i leopard som bakgrund.
 
Istället för gardiner har jag hängt upp klänningar.
 
Min vackra skänk som numer är min pysselhörna. I alla lådor gömmer sig pysselsaker i alla dess former.
 
Favoritplaggen får hänga framme.
 
Tack Sara för att du gav mig inspiration! Nu kan jag njuta av ett välstädat och välsorterat hem, vilket jag inte kunnat sedan vi flyttade in!
Femkattagården, Hem, Inredning, Inspiration, Kulla, Lantligt, Piparböle, Pyssel, På landet,

4 kommentarer

Lilla Anna

06 Mar 2013 12:58

Så kul att se de fina bilderna från ert hus! Inspiration! Visa gärna fler bilder!!
Lilla Anna

Sara

08 Mar 2013 11:33

Tack Lina! Läste det tidigare å visste inte riktigt vad jag skulle skriva. Ibland blir det så när man ska komma på nåt fyndigt. Iaf jätteroligt om jag kunnat bidra med lite inspiration å va mysigt det var att ha er här!!
Å fint det blev!!! Älskar sminkbordet som du ärvt! Ett konststycke i sig!

Fatima

16 May 2013 23:01

Vart har du köpt din apotekardisk? Den är jättefin :)

Fatima

16 May 2013 23:02

Vart har du köpt din apotekardisk? Den är jättefin :)

Svar: Hej Fatima! Apotekardisken är köpt på jysk, har funnits i lite olika färger. Inte omöjligt att den fortfarande finns.
Lina Wicksell

Kommentera

Publiceras ej