Nudelhistoria

0kommentarer

När jag har lite tid och behöver energi så brukar jag koka nudlar. Jag tycker att det är precis lika gott nu som för ca 15 år sedan då jag först upptäckte dem. Jag blev bjuden på nudlar av en kompis när vi var hemma hos henne efter skolan och tyckte direkt att det var supergott. Jag minns att jag tänkte "Det här är den perfekta maten, gott, snabblagat, nyttigt (jaa, då trodde jag att nudlar var nyttigt) och jättebilligt, det här kommer jag kunna leva på hela livet" och så minns jag att jag undrade varför mamma och pappa aldrig lagat det hemma. Jag köpte hem nudlar och unnade mig så ofta jag kunde innan mamma och pappa kommit hem från jobbet. Det kändes så lyxigt att sitta och äta nudlar framför tv:n (ofta Sunset beach).

Idag har jag faktiskt fått lära mig att det inte är så mycket näring i nudlar och att de inte är så nyttiga, synd för jag hade verkligen kunnat äta nudlar nästan varje dag isåfall. Men det känns fortfarande lite lyxigt att få koka nudlar och sitta framför tv:n och äta, hur konstigt det än låter.

Kommentera

Publiceras ej