Baklust!

0kommentarer


Sen ett tag tillbaka har jag inte haft varken lust eller ork att baka och laga mat. Vi har ätit ute allt oftare och bullarna har sakta men säkert börjat sina i frysen. Nu förstår jag vad detta berott på, brist på arbetsro. Inte så konstigt när man har bott i ett kaos och ostädat hem under en längre period. Sen vi flyttat in i vårt nya hem så har det verkligen börjat rycka i bak- och matnerven igen. Jag kan knappt bärga mig tills jag får lite tid över att baka småkakor, olika sorters bröd, bullar, tårtor och laga en massa god mat. Nu har vi ju faktiskt tre frysar att fylla. I ett rus av bakmani fyndade jag några härliga böcker i butiken idag. Fyra böcker ur "Vår tids mat"-serien. Pasta. Bröd. Kakbok. Smårätter. Jag älskar kokböcker med namn som "Den modernaste maten", "Vår nya kokbok" och "Det nya köket". Speciellt när de är från 1979 eller 1983. Sådana böcker finns det många i butiken och jag gillar sättet de är skrivna på. Lite mer från grunden. Allt beskrivs tydligt och enkelt.
-
Så nu är det bara att försöka hitta lite tid någonstans. Synd bara att den lediga tiden borde fyllas med renovering av kök och målning av rum...men man måste ju fika i pauserna ;) Kanske jag hinner klämma in lite bak imorgon efter jobbet, får nog gå före träningen.
-
Kram på er och God Natt!

Kommentera

Publiceras ej