Sållning!

1kommentarer

Under de senaste åren har jag mer och mer börjat tänka på vilka människor omger mig med. Finns där några energibovar eller är det endast människor som ger mig energi och kraft? Tyvärr är det ofta så att man fokuserar på fel personer. Så är det i alla fall för mig. Jag klamrar mig förgäves fast vid människor jag så gärna vill ska tycka om mig genom att ge och ge och ge. Ständigt rädd att de inte längre ska vilja vara mina vänner. Samtidigt känner jag att jag inte får särskilt mycket tillbaka av vissa. De människor som däremot ger mig en massa tar jag för givet. Efter som de redan finns där vid min sida så behöver jag inte anstränga mig för att ha dem kvar, vilket är så dumt!
-
Jag borde bli bättre på att sålla bland mina "vänner" och verkligen se vilka som är mina riktiga vänner. Vänner som alltid finns där oavsett om man inte hört av sig på ett tag eller om man betett sig klumpigt någon gång. Det är de relationerna man ska vårda för tyvärr så kan även sådana fina relationer sakta tyna bort om man inte vattnar dem då och då.
-
Därför har jag lovat mig själv att försöka rikta min energi och fokus till de människor som verkligen gör mitt liv bättre. Min familj, min släkt och mina riktiga vänner! Sen kan man ju ändå ha många bekanta men man behöver inte ge upp sitt eget liv för att de ska älska en.

1 kommentarer

maj nilsson

26 Mar 2012 17:37

Kunde inte ha sagt det bättre själv, du slog verkligen huvudet på spiken. Jag känner verkligen igen mig i vad du skriver.

Kommentera

Publiceras ej