Morgonmys!

0kommentarer

Jag har sådan tur nu för tiden att jag får hjälp i butiken måndag-onsdag. Det gör att jag kan sova ut, ta långa frukostar och inte behöva stressa iväg. Jag har aldrig varit någon morgonmänniska! Jag sitter hellre uppe halva nätterna och är då som mest aktiv. Många säger att det är en vanesak och att det förändras med åren. Men jag känner då absolut ingen skillnad på min morgontrötthet. Jag är lika trött och ofungerande nu som för 15 år sedan. Jag minns vilken pina det var varenda morgon när jag skulle till skolan. Att masa sig upp, försöka tvinga i sig lite frukost, borsta tänderna och sedan skynda ut i kylan :( bläää!
 
Jag har haft vissa perioder då jag vaknat lite tidigare och känt mig pigg. De perioderna inträffar oftast på sommaren då solen väcker mig tidigt eller när jag är utomlands och inte vill kasta bort hela dagen. Men annars kan jag i princip sova hur länge som helst. Och ångesten finns alltid där när man sovit lite för länge. I våras köpte jag en wake-up lamp och det kanske blir en aning lättare att vakna men jag kan ändå ligger och vänta ut ljuset i två timmar och sedan när det släcks så somnar jag igen.
 
Något av det mysigaste jag vet är när jag inte har bråttom till något på morgonen utan kan i lugn och ro gå upp, pyssla på tills hungern kommer och då göra mig en ordentlig frukost.
 
Såhär kan en typisk Lina-frukost se ut!
 
Makrillmackor med avokado. En kopp kaffe med mjölk och lite grädde. En frukttallrik med mjölk eller fil.

Kommentera

Publiceras ej