En heeeelt oplanerad helg!

0kommentarer

Det här är första helgen på...jag vet inte hur länge...som vi inte haft något planerar i förväg! Så otroligt skönt tyckte jag under veckan men så i morse när jag vaknade fick jag nästan panik. Jag och Marcus började prata om vad vi skulle göra idag.

"Vi borde ju träna, jag skulle vilja spela squash och gymma lite"
"Fast jag är mer sugen på beach"
"Sen skulle jag vilja gå på långpromenad till Tavelsjöleden"
"Men det regnar ju"
"Och du skulle ju fixa med isoleringen på taket"
"Nu har jag bokat en squashtid kl halv tre, ska bara fixa nån annan spela med"
"Då kanske jag styr ihop en beachmatch"
"Jag ska nog baka något, matbröd eller fikabröd"
"Matbröd blir bra, Ann-Cha fyller förresten år idag. Vi borde åka dit och gratta henne"
"Då bakar jag bullar och tar med men först vill jag träna"
Vi pratade ju om att åka på IKSU-spa idag"
"Men hur ska vi hinna det?"
"Vi kanske ska springa i sandtaget!"
"Jag måste ta upp potatisen också"
"Kan vi inte bara åka runt och hälsa på folk hela dagen?"
"Ja det vore mysigt men då hinner vi ingenting av de andra"
"Vi kanske ska åka och våldgästa dom i Övik"
"Det känns alldeles för sent att åka nu. Jag är iaf lite danssugen för ikväll, vi kanske skulle gå ut"
"Eller så sätter vi på bastun och bastar istället"
"Vi borde faktiskt paddla när det är så vackert på sjön"
"Ska vi bjuda grannarna på fika?"
"Men jag måste hinna träna"
"Ska vi gå på bio ikväll?"
"Lätt, så kan vi äta ute!"
"Jag sätter igång en tvätt nu"
"Jag ska koka rönnbärsgele!"
"Nu går jag upp på vinden och börjar så åker vi till stan sen"
"Jag börjar baka så får vi se"

Sådär lät våran konversation hela morgonen. Fy fan vad jag hatar oplanering!!! Vi har EN lördag oplanerad och genast försöker vi hinna med tusen saker. Det är bättre att veta i förväg vad man ska göra!

Hur som helst så fixade Marcus på vinden, jag fixade tvätten och disken. Sen paddlade vi ett tag på sjön. Jag gick i skogen och samlade rönnbär och mossa. Sen bjöd vi grannarna på nybakta bullar. Kl åtta åkte vi till Ann-Cha och Stefan och fikade ännu mer. Väl hemma bastade vi och nu är det sängen som gäller.

God natt!

Kommentera

Publiceras ej