Osett och oläst!

0kommentarer

Det finns vissa böcker, vissa serier och vissa filmer som jag skulle betala mycket för att ha olästa och osedda. Därför vill jag dela med mig av dessa, till alla ni som faktiskt ännu inte sett eller läst dem.
 
Böcker:
Stieg Larsson -trilogin
Harry Potter (alla sju böcker)
 
Serier:
Game of Thrones (de som inte sett denna serie har verkligen någonting att se fram emot, tre säsonger av hypnotiserande bra avsnitt)
Scrubs (om någon där ute missat att se den här serien så har ni mycket roligt kvar i livet)
Desperate Housewives (otroligt underhållande hela serien rakt igenom)
Suits (grymt bra serie om två advokater som kickar ass)
Buffy The Vampire Slayer (fastän det var många år sedan jag såg denna serie så har den verkligen satt sig fast i minnet)
 
Filmer:
Nyckeln till frihet (vågar knappt tänka på att någon faktiskt gått miste om den här superrullen men isåfall, njuuuut)
Gladiator (en av de filmer som berört mig absolut mest, bara Titanic som kan konkurrera med gråtattackerna som denna film utlöste)
Notting Hill (så varm, så rolig, så fin, så befriande)
Resan till Melonia (ett mästerverk som alla borde se, av många olika anledningar)
Släpp fångarne loss det är vår (Nostalgi och vemod, blir varm i hjärtat)
Inglorious Bastards (genialisk och otroligt underhållande)
The Green Mile (det skär lite i bröstet när jag tänker på den, sååå sevärd)
Dunderklumpen (ok, en barnfilm men det kan vara en av de bästa barnfilmerna som någonsin gjorts)
Picassos äventyr (uppvuxen med denna film, underbara skådespelare, underbar historia och faktiskt allmänbildande)
Så som i himlen (fantastisk film som berör på djupet)
 
Okej nu måste jag ge mig men jag skulle kunna skriva sååå många fler!
 
Det kommer säkerligen fler listor framöver.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej