Klagobrev...

2kommentarer

Är så otroligt trött på att det alltid är de negativa som kommenterar och svarar på ens inlägg och statusar. Var är alla peppande och stöttande människor? Eller är det ingen av mina 1000 vänner på facebook som håller med mig i mina inlägg om att alla måste ta ansvar när det gäller: våldtäkter, Sveriges matindustri, rättvisa i samhället eller liknande. Jag kanske inte skriver inlägg så jätteofta men då och då länkar jag till något (enligt mig) viktigt ämne eller skriver ut något som jag tycker borde vara självklart för de flesta.

Är det så mycket begärt eller önskat att få ett litet "bra skrivet", "håller med", "viktigt ämne" eller vad som helst som kan få en att vilja skriva igen?

Om ni bara visste hur mycket det faktiskt gör att få ett litet peppande och det gäller nog inte bara mig. Alla duktiga och engagerade människor där ute behöver andras stöd för att orka kämpa vidare.

Hur som helst så känns det tråkigt och nu för tiden drar jag mig ofta för att skriva ut något då jag vet att det alltid är någon som kommer säga emot, påpeka något detalj"fel" eller helt enkelt har missuppfattat hela texten!

Det här inlägget blev väldigt bittert men ibland måste man få vara bitter. Det enda jag vill är att få ert stöd! Så om någon annan där ute bryr sig så ber jag om peppning, på mina bara knän, för jag vill faktiskt göra någon skillnad och jag vill fortsätta bry mig om vårt samhälle!

2 kommentarer

Kristina

15 Oct 2013 11:16

Amen!

Ida

15 Oct 2013 21:59

Efter en dags funderingar på vad jag ska skriva kan jag ärligt talat säga att jag har ingen aning om var jag ska börja.
Jag beundrar dig Lina och önskar att jag vågade stå ut med mina åsikter liksom du. Du är en stor inspirationskälla i mitt liv och jag älskar att du visar din omgivning att du bryr dig och vill göra skillnad. Jag har också kikat in på din systers blogg och oj, OJ vad ni är bra för mänskligheten! Stor eloge till er och fortsätt kämpa. Jag tror att allt fler vågar stå ut om någon, någonstans börjar. Du kommer vara anledningen till att jag en dag kommer våga visa åsikter om vad som pågår i denna värld. Måste bara få suga på karamellen lite till och få fram bra formuleringar... ;) Kram på dig Lina, du är underbar! Keep it up!

Svar: Åh tack bästa Ida! Om du bara visste hur mycket dina ord värmer! Att få veta att man lyckats påverka någon är nog den finaste kommentar man kan få så detta kommer jag leva länge på! Om alla var som du skulle jorden vara ett paradis att leva på! Stor kram!!!
Lina Wicksell

Kommentera

Publiceras ej