Familjen kommer alltid först!

0kommentarer

Jag är så glad och tacksam för att jag fått växa upp i en trygg familj, något som i världen är få förunnat. Att alltid ha en längtan efter min familj och mitt barndomshem gör mig otroligt lyckosam.
 
Jag vill göra det här inlägget till en liten hyllning åt mina syskon och mina föräldrar som oavsett vad som händer alltid finns där för mig. Vår familj är varken fläckfri eller perfekt men något måste vi ju ha lyckats med då vi alla älskar att vara samlade. Att leva tillsammans med människor som man inte valt själv, t ex sina föräldrar och syskon, är inte alltid enkelt och det är inte konstigt att konflikter uppstår. Hur som helst så är jag så otroligt imponerad över mina familjemedlemmar.
 
Pappa - Min älskade pappa som alltid ställer upp med extra handtag vad som än behövs. Hans styrka är att stötta och finnas där rent praktiskt. Han bygger, skjutsar, handlar, kollar och styr upp saker och fort går det! Han lagar mat, bakar och fixar på gården. Vill man få något gjort så är han personen att fråga <3 
 
Mamma - Finaste mamma som även hon är en otrolig fixare. Hon donar och påtar både hemma, hos mig och hos andra. Hon ser vad som ska göras och tvekar aldrig att hjälpa till. Men framförallt kommer hon alltid med de bästa av alla råd man kan få, så mycket klokhet och godhet på en och samma gång. Hon vet alltid vad hon ska säga för att få mig att må bättre <3
 
Min bror - Kloka storebror, han har ett hjärta av guld och ställer alltid upp om man behöver hjälp med något. Trots att vi är så olika man kan bli så har vi speciellt på senare år byggt ett starkt band emellan oss och det känns så tryggt att honom nära sig. Med sina kunskaper och sin tjurskallighet ger han sig inte förrän han fixat det som fixas ska <3 
 
Min syster - Sist och faktiskt även minst så har vi min älskade syster. Hon är minstingen i familjen men banne mig den som gjort sin röst mest hörd. Hon hörs i radio, syns i tv, på nätet...ja överallt känns det som och hon slutar aldrig imponera med sitt mod, sin övertygelse och sitt engagemang. Det är inte alla som har en lillasyster att se upp till <3 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kära familj, från botten av mitt hjärta - JAG ÄLSKAR ER!

Kommentera

Publiceras ej