Doningar i trädgården!

0kommentarer

Kristihimmelfärdsdag! Perfekt dag att dona i trädgården. Det är så härligt att ha sin egen gård att få pyssla och fixa med så mycket man vill (även om man ALLTID vill mer än vad man hinner och orkar). Nu när jag vet att jag kommer vara hemma största delen av sommaren så har jag passat på att plantera lite mer än vanligt, förhoppningsvis får jag vara hyffsat pigg resten av graviditeten så jag orkar med. 


Omplantering av tomater och paprika. 


Satt blommor som får hänga på bron. 


Planterat kryddtimjan och rosmarin. Insektsholken ska snart sättas upp någon annanstans. 


Mera kryddor, marockans mynta, citrontimjan (luktar underbart) och pepparmynta. 


Fixat två fina krukor med blommor så det ser lite välkomnande ut. 


Husets entré börjar ta sig!


Odlat lite i landet. Ruccola, plocksallad, sockerärt och gräslök. Får se vad som tar sig. 

Det går ju inte så fort när man ska göra nånting längre. Allt går på halvfart när magen är i vägen och ryggen värker så därför är jag riktigt nöjd över dagens pyssel. 
#trädgård #plantering #pyssel #kulla,

Kommentera

Publiceras ej